Chessits egenutvecklade Saas-produkt Antalys Business Platform hade inte något varumärke så det var verkligen dags att arbeta fram ett.
Tillsammans med byrån Viva Media tog vi först fram ett grundpaket bestående av logotyp, färgpalett, typsnitt och mönster. Därefter tog vi själva arbetet vidare internt och utvecklade bland annat videoklipp, ett utökat mönsterbibliotek och ett eget ikonspråk. Hela webbprojektet drevs med starkt fokus på strategi, varumärkesidentitet och användarupplevelse – från struktur och innehåll till design och lansering.

Min roll under projektet
Marknadschef och strateg
Ansvarade för att sätta den övergripande strategin och säkerställa att det nya varumärket stöttade både affärsmål och långsiktig tillväxt.
Ansvarade för att sätta den övergripande strategin och säkerställa att det nya varumärket stöttade både affärsmål och långsiktig tillväxt.
Kravställare och beställare mot extern designbyrå
Formulerade mål, förväntningar och briefar till byrån, och utvärderade leveranser utifrån strategi och varumärkesidentitet.
Formulerade mål, förväntningar och briefar till byrån, och utvärderade leveranser utifrån strategi och varumärkesidentitet.
Projektledare internt
Ledde det interna arbetet med varumärket, höll ihop resurser och processer och såg till att alla delar levererades enligt plan.
Varumärkesansvarig
Tog fram tonalitet, budskap och visuell riktning för varumärket, och såg till att det uttrycktes enhetligt över alla kanaler.
Ledde det interna arbetet med varumärket, höll ihop resurser och processer och såg till att alla delar levererades enligt plan.
Varumärkesansvarig
Tog fram tonalitet, budskap och visuell riktning för varumärket, och såg till att det uttrycktes enhetligt över alla kanaler.
Intern förankring
Inspirerade och förankrade varumärket i organisationen genom interna presentationer, guider, workshops för att introducera det nya varumärket.
Kvalitetssäkrare av tonalitet och design
Granskade kommunikationsmaterial för att säkerställa en konsekvent och korrekt tillämpning av varumärket.
Granskade kommunikationsmaterial för att säkerställa en konsekvent och korrekt tillämpning av varumärket.
Contentproducent i linje med det nya uttrycket
Producerade innehåll – från text till grafik – som förmedlade det nya varumärkets personlighet och värderingar i praktiken.
Producerade innehåll – från text till grafik – som förmedlade det nya varumärkets personlighet och värderingar i praktiken.

























