När Chessit skulle ta klivet in i en ny fas av tillväxt och lansera en modernare identitet var jag ansvarig för hela varumärkesresan. Från att briefa och kravställa mot den externa byrån Viva Media, till att förankra det nya uttrycket i organisationen och se till att det levde i allt vi producerade, både internt och externt. 
Min roll under projektet
Marknadschef och strateg
Ansvarade för att sätta den övergripande strategin och säkerställa att det nya varumärket stöttade både affärsmål och långsiktig tillväxt.
Kravställare och beställare mot extern designbyrå
Formulerade mål, förväntningar och briefar till byrån, och utvärderade leveranser utifrån strategi och varumärkesidentitet.
Projektledare internt
Ledde det interna arbetet med varumärket, höll ihop resurser och processer och såg till att alla delar levererades enligt plan.
Varumärkesansvarig
Tog fram tonalitet, budskap och visuell riktning för varumärket, och såg till att det uttrycktes enhetligt över alla kanaler.


Intern förankring
Inspirerade och förankrade varumärket i organisationen genom interna presentationer, guider, workshops för att introducera det nya varumärket.
Kvalitetssäkrare av tonalitet och design
Granskade kommunikationsmaterial för att säkerställa en konsekvent och korrekt tillämpning av varumärket.
Contentproducent i linje med det nya uttrycket
Producerade innehåll – från text till grafik – som förmedlade det nya varumärkets personlighet och värderingar i praktiken.
Back to Top