På Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) anordnade vi varje år ett event kallat "Good Morning" för ca 1000 deltagare i Stockholm. Ett event med talare från hela världen.
Om Good Morning:
Good Morning 2011 är Stockholm School of Entrepreneurship's årliga internationella event om framtidstrender, entreprenörskap och innovation. Med en övertygelse om att de bästa idéerna föds i interdisciplinära sammanhang, samlar vi "future thought leaders" och visionärer från många olika bakgrunder och discipliner att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Utöver tankeväckande presentationer och intressanta seminarier erbjuder vi ovärderliga nätverksmöjligheter. Eventet attraherar årligen över 600 företagsledare, start-ups, entreprenörsstudenter och beslutsfattare från näringslivet.

Min roll under projektet
Konceptutveckling och grafisk design
Jag arbetade dagligen med eventteamet bestod, utöver mig, av en eventkordinator och en projektledare. Mitt ansvar var framtagning av koncept och design för all marknadsföring, grafisk design för allt material och hur eventet upplevdes på plats.
Jag arbetade dagligen med eventteamet bestod, utöver mig, av en eventkordinator och en projektledare. Mitt ansvar var framtagning av koncept och design för all marknadsföring, grafisk design för allt material och hur eventet upplevdes på plats.
Kontakt med eventarrangör
Ansvarade tillsammans med eventkordinatorn för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.
Ansvarade tillsammans med eventkordinatorn för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.
Presentationsinnehåll från internationella talare
Hade kontakt med talarna och testkörde allas presentationer innan eventet för att säkerställa att video, ljud, typsnitt och länkar fungerade som tänkt.
Hade kontakt med talarna och testkörde allas presentationer innan eventet för att säkerställa att video, ljud, typsnitt och länkar fungerade som tänkt.
Intern koordinering och bemanning
Projektledde internt alla som skulle delta på eventet med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.
Projektledde internt alla som skulle delta på eventet med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.
Tryckt och digitalt material och marknadsföring
Jag designade allt tryckt och allt digitalt material och ansvarade för kontakten med tryckerier, samt annonsörkontakterna i olika medier.
Jag designade allt tryckt och allt digitalt material och ansvarade för kontakten med tryckerier, samt annonsörkontakterna i olika medier.
Logistik och inköp
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp eventet samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp eventet samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.
Leadsinsamling och aktivering under eventet
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Närvaro på plats
Var själv på plats under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Var själv på plats under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Content och sociala medier
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Live-streaming, dokumentation och fotografering
Ansvarade för att vår live-streaming fungerade, samt briefade fotograferna på plats och samlade sedan in material för efterbearbetning – både til intern användning, sociala medier och säljmaterial.
Ansvarade för att vår live-streaming fungerade, samt briefade fotograferna på plats och samlade sedan in material för efterbearbetning – både til intern användning, sociala medier och säljmaterial.








