Mogul talar och har monter på Webbdagarna i Stockholm. Ett samarbete med kunden Volvo.
Min roll under projektet
Eventstrategi och konceptutveckling
Ansvarade för hela eventstrategin, inklusive framtagning av koncept och design för montern samt hur vi bäst speglade varumärket och våra budskap på plats.
Kontakt med eventarrangör
Ansvarade för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.

Projektledning av scenprogram
Bokade talare från företag, kund och partner, och projektledde deadlines, hålltider och praktiska förberedelser för alla talare.
Intern koordinering och bemanning
Projektledde internt alla som skulle delta i montern med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.
​​​​​​​​​​​​​​
Logistik och inköp
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp montern samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.​​​​​​​

Leadsinsamling och aktivering i montern
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Närvaro på plats
Var själv på plats i montern under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Content och sociala medier
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Dokumentation och fotografering
Fotograferade under eventet och samlade in material för efterbearbetning – både till intern användning, sociala medier och säljmaterial.
Back to Top