På Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) anordnade vi varje år ett event kallat "Start-up Day" för ca 1000 deltagare i Stockholm. Ett event som blev listat som ett av Europas bästa start-up-event av TechCrunch
Om Start-up Day:
Start-up Day arrangeras för sjunde året av Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) och har över 500 deltagare, ett 20-tal inspirerande talare och en lång rad partners som ställer ut under dagen. Årets event har lockat en större grupp investerare än tidigare år och har detta år över 150 personer på väntlistan.
Min roll under projektet
Konceptutveckling och grafisk design
Jag arbetade dagligen med eventteamet som bestod, utöver mig, av en eventkordinator och en projektledare. Mitt ansvar var framtagning av koncept och all marknadsföring, grafisk design för allt material och hur eventet upplevdes på plats.
Kontakt med eventarrangör
Ansvarade tillsammans med eventkordinatorn för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.
Presentationsinnehåll från internationella talare
Hade kontakt med talarna och testkörde allas presentationer innan eventet för att säkerställa att video, ljud, typsnitt och länkar fungerade som tänkt. 
Intern koordinering och bemanning
Projektledde internt alla som skulle delta på eventet med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​
Tryckt och digitalt material och marknadsföring
Jag designade allt tryckt och allt digitalt material och ansvarade för kontakten med tryckerier, samt annonsörkontakterna i olika medier.​​​​​​​​​​​​​​
Logistik och inköp
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp eventet samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.
Leadsinsamling och aktivering under eventet
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Närvaro på plats
Var själv på plats 
under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Content och sociala medier
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Live-streaming, dokumentation och fotografering
Ansvarade för att vår live-streaming fungerade, samt briefade fotograferna på plats och samlade sedan in material för efterbearbetning – både til intern användning, sociala medier och säljmaterial.
Back to Top