Rebel and Bird talar och har monter på Webbdagarna i Stockholm. Ett samarbete med CMS-plattformen Contentful och kunden Parks and Resorts som äger Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Montern speglade kunden Gröna Lund.
På scenen stod Johanna Kjellser (digitalansvarig, Parks & Resorts), Niklas Wikman (projektledare IT, Parks & Resorts), Mikael Jansson (creative director, Rebel & Bird) och Benjamin Glaser (grundare och strateg, Rebel & Bird). De berättar om en maxad kundupplevelse för Sveriges största nöjesparker och hur de arbetar med sin stora digitala omställning.
• Hur ökar man konverteringen?
• Hur fokuserar man på rätt målgrupper?
• Hur förhåller man sig till en stor teknisk skuld?
• Vilket arbetssätt passar ett så stort projekt?
• Hur fokuserar man på rätt målgrupper?
• Hur förhåller man sig till en stor teknisk skuld?
• Vilket arbetssätt passar ett så stort projekt?

Min roll under projektet
Eventstrategi och konceptutveckling
Ansvarade för hela eventstrategin, inklusive framtagning av koncept och design för montern samt hur vi bäst speglade varumärket och våra budskap på plats.
Ansvarade för hela eventstrategin, inklusive framtagning av koncept och design för montern samt hur vi bäst speglade varumärket och våra budskap på plats.
Kontakt med eventarrangör
Ansvarade för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.
Ansvarade för dialogen med eventarrangören kring logistik, tider, teknik, regler och allt praktiskt inför och under eventet.
Projektledning av scenprogram
Bokade talare från företag, kund och partner, och projektledde deadlines, hålltider och praktiska förberedelser för alla talare.
Bokade talare från företag, kund och partner, och projektledde deadlines, hålltider och praktiska förberedelser för alla talare.
Intern koordinering och bemanning
Projektledde internt alla som skulle delta i montern med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.
Projektledde internt alla som skulle delta i montern med ansvarsfördelning, schemaläggning, förberedelser och intern kommunikation inför eventet.
Logistik och inköp
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp montern samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.
Planerade transporter och hur vi på ett effektivt sätt skulle bygga upp montern samt beställde allt som behövdes, allt från teknik och möbler till giveaways och trycksaker.
Leadsinsamling och aktivering i montern
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Tog fram strategi för hur vi skulle fånga in leads på plats genom aktiviteter, digitala verktyg och bemötande, samt säkerställde uppföljning.
Närvaro på plats
Var själv på plats i montern under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Var själv på plats i montern under hela eventet och ansvarade för både genomförande och problemlösning på plats.
Content och sociala medier
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Planerade och skapade content för sociala medier före, under och efter eventet, inklusive liveuppdateringar, intervjuer och highlights.
Dokumentation och fotografering
Fotograferade under eventet och samlade in material för efterbearbetning – både till intern användning, sociala medier och säljmaterial.
Fotograferade under eventet och samlade in material för efterbearbetning – både till intern användning, sociala medier och säljmaterial.



